donderdag 2 december 2010

Het CV van 'Beste Hobbykok van Vlaanderen' Johan Engelen

Johan Engelen mag zich sinds deze week 'Beste Hobbykok van Vlaanderen' noemen. Na een spannende finale eindigde Johan als eerste. Waar houdt Johan zich mee bezig als hij de koksmuts niet draagt?

Personalia
Geboortedatum: 18 oktober 1961
Geboorteplaats: Lommel
Burgerlijke staat: Getrouwd met Lutgarde
Kinderen: 2 dochters, Sarah en Eveline

Opleiding
- Economische afdeling, St-Trudo Instituut, St-Truiden
- Industrieel ingenieur Elektro-Mechanica, Katholieke Industriële Hogeschool Limburg (nu KHLIM)
- Avondonderwijs: Master in Logistics, Preventieadviseur veiligheid, Milieucoördinator

Loopbaan
1983: Johan start zijn loopbaan als dienstplichtige bij het leger. Hij zal er 13 maanden werken waarvan 8 maanden in Duitsland.
1984: Hij werkt als product manager automatisatiematerialen in het Brusselse. Hij oefent er een technisch-commerciële functie uit.
1994: Johan besluit om voor de Tiense suikerbietenzadenproducent SESVanderHave te werken. Hij is er tot op de dag van vandaag logistiek manager, maar houdt zich ook bezig met het facility beheer, milieu en veiligheid.

Varia
Hobby’s:
- koken
- 5 jaar kunstacademie: beeldende kunst en steenkappen

2004: deelgenomen aan het Vitaya programma ‘Varken Zoekt Kok’ waar hij uiteindelijk tweede eindigt

2010: Beste Hobbykok van Vlaanderen
“Na mijn deelname aan ‘Varken Zoekt Kok’ was het voor mij goed geweest. Ik had de ervaring opgedaan en dat leek voldoende. Maar toen ik de eerste reeks van ‘De Beste Hobbykok van Vlaanderen’ bekeek, voelde ik het toch kriebelen. De dingen die kandidaten mochten doen en de tips die ze kregen van Peter en Sergio leken me heel waardevol."

"Na de reeks heb ik me ingeschreven en dan een tijdje niets meer gehoord. Tot men mij begin juni vroeg om mijn inschrijving te bevestigen met een filmpje. Daarna volgden nog gesprekken en enkele psychotechnische proeven. Uiteindelijk bleek ik bij de laatste 100 kandidaten. Het waren zeer intensieve weken. Er waren 14 afleveringen en voor elke aflevering waren er twee draaidagen nodig. Gelukkig heb ik met mijn werkgever daarover goede afspraken kunnen maken.”

Geen opmerkingen:

Een reactie posten